Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van luwieke bosma - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van luwieke bosma - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Door: Luwieke & Karolien

Blijf op de hoogte en volg luwieke

31 Juli 2011 | Tanzania, Zanzibar

Witte stranden, palmbomen, Indische oceaan, bbq fish, zon, Bob Marley en caipirinha's. Dat zegt genoeg over onze week op Zanzibar. Het was heerlijk, genieten en chillen!
We hebben de eerste twee dagen in Stone Town doorgebracht. Dit is het oude stadscentrum van Zanzibar. In de stad zijn veel Arabische invloeden te zien van vroeger uit. Het is een waar doolhof en wij zijn regelmatig verdwaald op weg naar ons hotel. We sliepen op de 4e verdieping met boven onze kamer een dakterras met uitzicht over Stone Town en over de zee!
's Avonds was er op de boulevard aan zee een grote vismarkt. Alle verschillende soorten vis werden hier bereid. Verschillende stokjes vis lagen klaar en na een keuze te hebben gemaakt werd het ter plekke voor ons klaargemaakt. Erg lekker en leuk om diverse vissen te proeven. Octopus wordt hier ook als snack gegeten, wij zijn hier minder happig op.

De tweede dag hebben we een spice tour gedaan op het eiland. We werden meegenomen naar een soort plantage waar alle soorten fruit en kruiden werden geteelt. Zoals grapefruit, lychee, oranje stervrucht, bananen, kokosnoot, kaneel, vanille, kruidnagel, nootmuskaat, gember, geelwortel en pepers.
De volgende dag gingen we dan eindelijk op weg naar het strand! Aangekomen bij ons hotel kregen we een bungalowhuisje met het strand naast de deur. Een gezellig barretje/restaurantje en aardige mensen! Een prima plek dus om een paar dagen te vertoeven. We installeren ons in het huisje en leggen ons neer aan het strand. We wachten even tot het tij gekeerd is en nemen een heerlijke duik in de helderblauwe oceaan. We bestellen 's avonds samen met 2 Amerikaanse meiden Konyagy (gin) en onze barman Halim maakt heerlijke Caipirinha's voor ons. We zitten bij het kampvuur en met mooie Afrikaanse muziek kan onze avond niet meer stuk.
Vrijdagochtend gaan we met Simba en de Amerikanen op pad in een handgemaakte catamaran. Ergens op zee gooien we ons anker uit en duiken met snorkel en flippers overboord. We genieten van het mooie koraal, de vissen en de felrode zeesterren.

Zaterdag genieten we nog van de laatste uren aan het strand en dan gaan we weer terug naar stone town. Zondags kopen we nog wat souvenirs en nemen de boot naar Dar. Nu zitten we alweer op het vliegveld en zijn onze laatste uren in Tanzania geteld. Helaas alweer het einde van een mooie vakantie in een prachtig land.

Tutaonane kesjo!

Karolien & Luwieke

• 04 Augustus 2011 - 20:41

Han:

Dus jullie zijn er alweer!?
    Op naar NZ!

• 13 Augustus 2011 - 11:26

Karolien:

tijd voor een up-date vanuit Peking?!? ;)

• 13 Augustus 2011 - 18:26

Luwieke Bosma:

Jaja, morgen vertrek ik eerst naar Peking en daarna NZ! bij deze nog een paar foto's van Tanzania, lekker op tijd :)
    Up-dates uit peking zullen volgen!