Laatste dagen in NZ... - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van luwieke bosma - WaarBenJij.nu Laatste dagen in NZ... - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van luwieke bosma - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in NZ...

Door: Luwieke

Blijf op de hoogte en volg luwieke

02 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Goedemiddag!

Ik was gebleven bij het ophalen van Ge en RJ vanuit Auckland. Ik was een beetje laat en wist niet naar welke terminal ik moest.. Ge en RJ waren dus al naar mij op zoek i.p.v. andersom. Maar uiteindelijk vonden we elkaar en gingen we naar het hostel. Ze hadden behoorlijk last van gaarheid en jetlag en waren erg blij met een bedje! We gaan ruim een week samen reizen, wel gezellig!

De eerste dag in Auckland gaan we naar de Sky Tower vanwaar we een prachtig uitzicht hebben over de stad. Auckland is erg uitgestrekt en ligt tussen heel veel water. Dit water is ook het enige wat sfeer geeft aan de stad. Verder heeft het 1 drukke winkelstraat, een Noorderplantsoen en het uitgaansleven wat de moeite waard is. We hebben de hele middag in het park gechilld en Ge en vooral RJ zijn flink verbrand... Na 1 dag hebben we Auckland wel gezien.

We rijden zondag vanuit Auckland naar het Coromandel-schiereiland. De rit duurde zo'n 4 uur en het heeft de hele tijd gehoosd, de regen kwam met bakken uit de lucht. En wij hadden juist besloten om een leuke shortcut te nemen dwars over het schiereiland. Maar we wisten niet dat dit een slingerend gravelpad was van zo'n 40 km... In de stromende regen was dit niet zo'n erg fijne route. Maar we hebben het overleefd en 's middags kwamen we eindelijk aan bij het hostel. Het hoosde nog steeds, dus we hebben er maar een filmpje gekeken :)

Diezelfde avond wilden we naar Hot Water Beach. Dit is een strand met een warmwaterbron vlak onder het strand. Met je schepje ga je dus naar het strand om je eigen kuil te graven en vervolgend kan je lekker chillen in het warme water.
Een situatieschets: stromende regen, strand, stromende regen, bikini, stromende regen, auto, stromende regen, parkeerplaats, stromende regen en een schepje... we stonden met andere woorden nog niet te springen om de auto uit te gaan en een kuil te graven.
Uiteindelijk toch de auto uit gegaan, na 3 seconden waren we zeikesnat en maakte het allemaal al niks meer uit. We hebben vriendjes gemaakt op het strand en hebben samen een hottub gemaakt! Eenmaal in het warme water was het het waard. HEERLIJK om in de regen in je zelfgemaakte hottub te liggen met een koud biertje in je hand!!

Maandag zijn we naar Cathedral Cove geweest.Daarna verder naar Rotorua, deze stad staat bekend om haar stank naar rotte eieren... Door alle geothermische activiteit in de grond en door een reactie met Zwavel overheerst deze fijne geur.. Maar het heeft ook voordelen, namelijk dat je op heel veel plekken natuurlijk hottubs hebt! De grond kookt hier letterlijk onder je voeten, bubbeltjes komen onder de stoeptegels vandaan. Vlakbij Rotorua ligt Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. Hier zie je geisers, chemische meertjes in de kleuren oranje, snot en geel/groen fluorescerend. Dit alles in combinatie met de stank en veel stoom en bubbels.

We bezoeken ook nog een Marae, een heilige Maori tempel o.i.d. Nadat we op een houten standbeeld klimmen komt er een vrouw boos naar buiten lopen. " Don't you climb on that, that's my ancestor." Sorry mevrouw, wist ik niet, hij had geen naambordje en was behoorlijk wankel. Dit heb ik haar maar niet verteld, maar we zijn maar snel verder gegaan...

Woensdag stappen we weer in de auto en rijden we naar Taupo, hier hebben we een wandeling gedaan naar de Huka Falls. De Waitapo, de langste rivier van NZ krijgt hier een heftige stroomversnelling door een versmalling > watergeweld! Hierna rijden we weer verder naar Tongariro National Park. De volgende dag staan we om half 7 op, na een goed ontbijt stappen we in de bus naar het park om rond 8 uur aan de wandeling te beginnen. We lopen de Tongariro Alpine Crossing met als detour de Mount Doom! Dit is een behoorlijk steile klim en best lastig door de losse ondergrond. Maar het uitzicht op de top is werkelijk fantastisch! (zie foto's op facebook!) Op de teruweg ga ik het eerste stukje ontzettend snel, ik glij uit op de sneeuw en ga op mijn kont naar beneden :) Bij aankomst in het hostel reserveren we direct de hottub, heerlijk de spiertjes laten weken in het warme water!

Vrijdag rijden we weer verder naar Wellington, naar mijn mening de mooiste stad van NZ. De stad heeft een erg mooie boulevard aan het water, veel sfeer, cultuur, architectuur, leuke restaurantjes en het staat bekend om de vele en goede koffiecafetjes! Het is erg lekker weer in Wellington, dus we hebben vooral in het park gelegen, aan het water gezeten en om de paar uur koffie gedronken in een leuk cafetje!

De politie is trouwens ook in Nieuw-Zeeland je beste vriend. Toen ik Wellington uit reed kwam er een politiemotor achter mij aan, het scheen dat ik iets te hard reed.. Na wat gegevens uit te wisselen geeft meneer agent mij een 'verbal warning' :P

Zondag stappen we op de ferry naar Picton, hier scheiden onze wegen weer. Ge en RJ gaan langs de westkust, ik ga dit keer langs de oostkust. Ik neem ook afscheid van de auto en reis zelf verder met de bus naar Kaikoura. Hier heb ik een uberchill hostel met gratis zwembad, sauna en hottub! Hier heb ik lekker liggen zonnen en chillen met de andere backpackers. Er zijn hier erg veel Duitsers trouwens, de voertaal is vaker Duits dan Engels...
Maandag ga ik mee op een 'zoek-de-walvis-tocht'. Het schijnt behoorlijk ruig te zijn op zee en er is een Seasickness warning. Ik besluit toch lekker om mee te gaan op de tocht. Gelukkig had ik geen last van zeeziekte. Ik had meer een achtbaangevoel:) Helaas was zo'n 50% wel aan het overgeven, er hing dus best wel een zure licht binnenin de boot. Ik was blij als er een walvis gespot was en we naar buiten konden om te kijken! De walvissen zijn behoorlijk groot, ze kunnen 20 meter worden. Later zagen we ook nog een groep Dusky dolfijntjes, vrolijke/speelse dieren zijn dat. Een erg leuke belevenis!

Ik reis verder de Oostkust af langs Christchurch en Dunedin waarna ik weer terug ga naar Invercargill. Na 4 weken reizen dus weer terug op de boerderij!

Woensdag voor Kerst komen Ge en RJ ook even logeren op de farm. Gezellig om weer met de halve familie bij elkaar te zijn met de feestdagen! Toch wel apart om Kerst en Oud en Nieuw te vieren in de zomer, het heeft toch een andere sfeer. I.p.v. gourmetten hebben wij lekker gebbq-ed in de zon. En met Oud en Nieuw zijn we naar het strand geweest!

En nu ben ik alweer bezig aan mijn laatste dagen in NZ. Time flies when you're having fun... Morgenvroeg vertrek ik uit Invercargill en moet ik afscheid nemen van Geeuwke, Sarah en Elliott. Ik heb hier een hele mooie tijd gehad en ga ze wel missen. Ik blijf nog 1 nacht in Christchurch en woensdagmiddag stap ik weer op het vliegtuig. Dit keer naar Vancouver voor een nieuw avontuur door Canada en Amerika!

Liefs,
Luwieke

  • 02 Januari 2012 - 10:11

    Geanne:

    ow morgenvroeg al, ik dacht ff wat later, goede reis! en tot in NLD. Je koffertje is heelhuids aangekomen:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Invercargill

luwieke

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 15926

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 24 Januari 2015

Kenya 2014

14 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Op reis naar... Peking-NZ-Vancouver-SF-...

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Missie Kilimanjaro

30 November -0001 - 30 November -0001

Bolivia & Peru

Landen bezocht: