Abel Tasman, Wellington, Raglan & Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van luwieke bosma - WaarBenJij.nu Abel Tasman, Wellington, Raglan & Bay of Islands - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van luwieke bosma - WaarBenJij.nu

Abel Tasman, Wellington, Raglan & Bay of Islands

Door: Luwieke

Blijf op de hoogte en volg luwieke

02 December 2011 | Nieuw Zeeland, Paihia

Goedemorgen!
Ik ben nu alweer 2 weken aan het rondreizen en ik vermaak mij heel goed in NZ. Maar ook hier regent het soms, dus nu maar even mijn weblog updaten :)
Ik ben het hele Zuider-eiland over gecruised langs de westkust richting Abel Tasman National Park. Hier heb ik dinsdag een kayaktocht gedaan door de vele baaien met prachtige goud-gele stranden. Het was heerlijk weer en we hadden een gezellige groep met Harley als gids. Veel zeehonden gezien, lekker gezwommen en genoten van de omgeving. Aan het eind van de dag lekker op het strand gezeten met de anderen die ook gingen overnachten op de 'Anchorage boat'. Hier lekker ge-BBQ-ed, de glowworms bekeken in de grot. Dat zijn kleine wormpjes die door een chemische reactie fluorescerend zijn. In zo'n donkere grot is dat een heel apart gezicht! De volgende dag zijn we met een groepje teruggelopen naar de ingang van het park. Zo'n 15 km door het nationale park langs vele stranden. Ik op mijn slippertjes, de rest keek mij raar aan...

Weer aangekomen in Motueka (stadje vlakbij Abel Tasman) ben ik met Lene en Jenny naar Nelson gereden. Een gezellig plaatse met schattige huisjes. En een heel chill hostel waar we 's avonds gratis warme chocolade pudding kregen met ijs!! Donderdag eerst Nelson verkent 's middags ben ik naar Picton gereden langs de Queen Charlotte Drive. Een hele mooie route door de Marlborough Sounds. Een soort fjordenlandschap, maar dan iets schattiger. Vanaf Picton heb ik de Ferry genomen naar Wellington. Ik kwam donderdagavond laat aan en moest toen op zoek naar een parkeerplek vlakbij mijn hostel. Dat bleek lastig en toen ik eenmaal een parkeerplek zag wilde ik daar zo snel mogelijk heen... niet zo'n heel handig idee omdat ik aan de verkeerde kant van de weg reed. Al spookrijdend zag ik de lichtjes op mij afkomen en ik bleek niet op de parkeerplek te kunnen vanaf mijn kant.. niet mijn beste actie dus. UIteindelijk kunnen draaien en via de goede route de parkeerplek bereikt. En de volgende morgen begon fijn met een parkeerboete.. De parkeerwacht was een vroege vogel, en ik niet. Fijne stad Wellington. Daarna maar cultureel gedaan en Te Papa, het nationale museum bezocht!

Zaterdags ben ik van wellington naar Raglan gereden, een rit van zo'n 8 uur. Langs veel verschillende soorten natuur. Blijft vreemd hoe de omgeving zoveel kan veranderen in die uurtjes in de auto! 's avonds aangekomen in Raglan, een erg populair surfoord in NZ. Ik verblijf op Solscape, een soort hippie/eco-retreat/surfers backpackers idee. Erg fijne locatie en vlakbij de beste surfspot en binnen een kwartier midden op het mooiste strand van Raglan! Hier heb ik veel aan het strand gelegen en naar surfers gekeken:) Ik heb zelf ook een surfles genomen. Dat was erg leuk, maar vooral ook erg moeilijk. 3 uur lang proberen om een goede golf te krijgen en dan een beetje fatsoenlijk proberen op te staan. Dit vraagt zeker om veel oefenen! Ooit ga ik wel een keer naar Indonesie om daar lekker elke dag te surfen!
Zondagavond ben ik nog met een Amerikaansen en 2 Brazilianen (goede surfers) de stad in geweest waar ze buiten live muziek hadden met eten en een hele relaxte sfeer om lekker te chillen en biertjes te drinken. Raglan is echt een surfersoord en is ook nog steeds populair bij Hippies, deze combinatie maakt het een heerlijk oord om lekker een paar dagen te chillen!

Dinsdag ga ik nog met Felipe en Marcelo naar de Bridal Veil Watervallen en daarna ga ik zelf verder richting Northland. Ik ga naar de Bay of Islands, weer een rit van zo'n 6 uur in de auto. Woensdagmiddag ga ik mee op The Rock, een boot in The Bay of Islands. Heel mooi natuurgebied met, zoals de naam al doet vermoeden, erg veel eilandjes. Op The Rock heb ik 24 uur doorgebracht met een hele diverse groep mensen, leeftijd van 16-70 +/-. Lekker varen/BBQ-en/snorkelen/Yuki/paintball-duck-Mathilda-shooting en een hele leuke crew! Echt een aanrader voor iedereen die nog eens naar NZ wil.

Het is nu al weer vrijdag en ik ben nu in Whangarei. Ik ga vanmiddag naar Auckland rijden om daar Ge en RJ op te halen van het vliegveld. Daarna gaan we een paar weken samen reizen door NZ!

Het weer wordt hier trouwens ook steeds beter. Heb al regelmatig aan het strand gelegen:) De zomer komt eraan:)

Luwieke

  • 02 December 2011 - 17:13

    Karolien:

    Have fun met ge en rj!
    Enjoy :)

  • 02 December 2011 - 18:50

    Kippink:

    Klinkt goed Loekie! Ben je al bussen van de KiwiExperience tegenkomen? Wij zijn ook in Raglan geweest, ook les gehad. Zet Ge ook maars op zo'n plank, wordt vast lachen:)
    Veel plezier nog!! Moiiii!!

  • 07 December 2011 - 08:28

    Liset:

    heerlijk zeg die verhalen!!veel plzier nog en ik zou zeggen nog een paar keer surflessen en je bent vast en zeker een echte surfer!! Liefs

  • 10 December 2011 - 04:53

    Luwieke:

    @Han: Er zijn hier erg veel KiwiE bussen, stikt ervan. Wel lachen dat je ook in Raglan bent geweest! Kon je nog beetje surfen?
    En Ge op een plank, dat gaat niet samen. De grond is al lastig genoeg voor haar om in balans te blijven... :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

luwieke

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 15946

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 24 Januari 2015

Kenya 2014

14 Augustus 2011 - 30 Januari 2012

Op reis naar... Peking-NZ-Vancouver-SF-...

07 Juli 2011 - 01 Augustus 2011

Missie Kilimanjaro

30 November -0001 - 30 November -0001

Bolivia & Peru

Landen bezocht: